Monday, October 27, 2008

DIA MASIH KEBINGUNGAN


Mohd Ridzuan bin Abdullah KP :860404-29-5301, No. Ahli UMNO : 03942625, merupakan seorang yang telah mengaku secara ikhlas bahawa dia tidak tahu-menahu tentang Pemuda UMNO. Apabila ditanya dalam cawangan manakah namanya tersenarai dia menggeleng-gelengkan kepalanya. Katanya, Ustaz Afendi menyuruhnya duduk di kerusi Gual Pasir masa persidangan hari tu (Jumaat - 17 Oktober 2008 ).
Apabila diajukan soalan kedua siapa ketua pemuda cawangannya dia bagitahu " Ustaz Afendi ". Itulah satu-satunya nama yang dia tahu. Apatah lagi nak ditanya nama perwakilan yang sorang lagi.
Dia mengakui setulus hati tidak pernah hadir sebarang mesyuarat dan hanya tahu tentang dirinya kena hadir persidangan pemuda apabila ada orang datang mengambilnya pada pagi Jumaat itu.
Syabas Ustaz Afendi...... Betapa hebatnya kamu membuat tipu helah. Kamu kena ingat kamu tu Ustaz lulusan Jordan. Setiap minggu bercakap agama berdegar-degar dalam Radio Kelantan. Tak malukah kamu mempergunakan seseorang demi kepentingan politik peribadimu. Khabarnya berdozen-dozen lagi orang seperti Ridzuan ni kamu bawa masuk ke dalam dewan. Apabila dibantah, kamu mengatakan semuanya nak timbulkan kekecohan, berniat jahat, dan golongan yang kecewa.
Bertaubatlah... dulu semasa pemilihan 2004, kamulah yang merancang supaya perwakilan cawangan yang menerima duit daripada kamu BERSUMPAH sehingga ada diantara mereka yang jatuh talak dengan isteri kerana mengundi orang lain.

0 comments: