Sunday, December 14, 2008

BEBAS BAGUS UNTUK SEMUA

"
Demam prk dah mula terasa . Pemimpin umno/bn dah mula dah buat kenyataan-kenyataan memfitnah dan memburukkan PAS dan Pakatan Rakyat. (Rujuk Harian Metro 12 Dis.08ms 23)


Terengganu dok bawah umno/bn leni dok leh wat apa doh. Doh lepas doh. Tapi prk K. Terengganu ni, kita kena buat perubahan. Kena undi PAS belaka! Tua muda, laki /perempuan, semua bangsa dan ugama, kena pakat sokong PAS belaka!

Sebab apa?? Undi PAS tu untuk siapa ??

Jawabnya untuk kita..untuk kebaikan kita rakyat Terengganu sendiri. Untuk masa depan anak-cucu kita sendiri. Untuk bagitau umno/bn yang kita ni cerdik ...bukannya bodoh & boleh terus diperbodohkan depa.



Kalau nak ditulis, memang tak cukup kertaslah..memang lengoh tangan sebab terlalu banyak keburukan, kelemahan ,pengkhianatan yang dilakukan umno/bn pada rakyat Malaysia ni. (jangan cari kat suratkabor atau saluran tv/ radio hok tadok kredibiliti...memang dok jupanya..tapi cari kat sumber2 yang kredible...Harakah, Suara Keadilan, TKO dan sumber internet lain. Dan jangan lupa, gi la ke ceramah2 PAS dan Pakatan Rakyat untuk maklumat2 semasa yang telus dan boleh dipercayai kebenarannya!!

Umno leni sedang nazak...tengokla masalah rasuah..riuh bergaduh berebut jawatan dalam mesyuarat parti...fitnah dan rasuah ..isskk..memalukan sungguh. Memang budaya depa lagu tu...tak dok hok molek yang kita boleh turut.

Pemimpin2 umno/bn kebanyakannya tercalar imejnya, bermula dari Pak Lah yang dah nak lepaskan kerusi PM, diikuti dengan najib yang baru nok duduk di kerusi tu...dan diikuti dengan yang lain dari isu kes salahguna kuasa, penyelewengan, rasuah, skandal dll.

Tak dok menda doh yang boleh ditawarkan umno untyk rakyat Terengganu!! Setakat nok wat sekolah..pah tu, bumbung makmal sains runtuh...dok payoh la..( Dan tengok la apa jadi kat Malaysia ni...)


Isu ISA (sampai sekarang, walaupun ditentang rakyat terbanyak, termasuk geng bn sendiri! Tapi depa tetap dengan kezaliman depa), isu Maths & Sains dalam BI , penyelewengan, rasuah, pembaziran dan 1001 macam masalah rakyat berpunca dari kegagalan pimpinan umno/bn....ada depa kisah??? MP2 umno/bn bertepuk sorak dalam parlimen kerana seronok dapat naikkan harga minyak yang menambahkan beban hidup rakyat!!! (depa seronokla..kita dok bagi subsidi macam2 kat depa!!)

Siapa yang berjuang untuk rakyat?? Siapa yang ikhlas membela nasib rakyat- tanpa mengira bangsa dan agama ?? Jawabnya PAS ! Bukan umno.

Undi PAS kita bijak.

1. Wakil PAS yang amanah dari parti berwibawa akan membela hak kita supaya puok umno/bn tak lah boleh bertindak sesuka hati.

2. Tengoklah pembaziran selama ni..projek sana..projek sini..monsun cup la..masjid kristal lah..dok dang lama, bocor sana..bocor sini..jadi gajah puteh..hangus duit rakyat..yang puteh mata..kita jugok!

3. Sekarang tengok banjir kat kawasan sekitar lapangan terbang tu...apa kes..?? Yang susoh...kita jugok...

4. Tengok masalah sosial muda-muda mudi Terengganu Darul Iman. Apa jadik? Yang berpeleseran, yang rempit, yang dadah dan yang dedah, yang punk, terbaru..yang nak bunuh diri !!?? Alahai...Darul Iman...di bawah umno/bn.

5. Terengganu ni, kaya minyak . Kurnian Allah pada kita. Tapi tengok...saper gok yang pandai2 gi beri hok royalti minyok kita ni ke kerajaan pusat?? Dok umno terengganu ?? Pah tu..kita pulok...pakat undi geng perompak hok kita ni!! Kurang cerdik ke...kurang akal ke..guane??

6. Bukok mata hati kita...tengok apa jadi ngan Malaysia leni..dan apa akan jadi ngan negeri & negara kita nanti kalu kita tidak mulakan perubahan positif menolak umno sekarang.?

7. Projek besor2...belanja berbilion, hancurr...terbaru..tu lobi kompleks Pentadbiran Putrajaya "banjir" sebab bumbung bocor lagi ?? Isskk...camana tu?? Duit rakyat la hanyut banjir lagi..nok baiki tu..

8. Projek lereng bukit yang sepatutnya dah tak timbul lagi lepas trajedi Highland Towers dulu,...jadi lagi..dan mungkin lagi dan lagi nanti...pasal apa tu??

9. Kes kat Bukit Antara bangsa tu...(takziah pada yang jadi mangsa ) kalau saman mangsa tu depa menang, yang kena membayornya..samada kerajaan ngok umno/bn di Selangor dulu atau kerajaan harapan rakyat (yang terpaksa pikul beban lama leni) duit saper yang akan runtuh lagi tuu...??

Ini selain duit rakyat yang dah runtuh sebab kena sediakan tenaga, masa, makanan, peralatan , dan hotel untuk penginapan ?? (layanan hebat untuk gol elit) dll pembiayaan sebab trajedi hasil tangan pengkhianat yang terlibat meluluskan projek2 maut dulu tu..
....mana p khir toyo ??

Sepatutnya, dia ngan geng dia yg tadbir selangor dulu ler kena tanggung semua tu! Bukan rakyat!! ( si bingai la ni dok sebok berkokok cari silap pentadbiran baru lak..ada hati lagik tu nok jadi mb!! lawak antarabangsa!)

10. Dipendekkan cerita,...kalu kita nok anak cucu kita selamat dunia akhirat , cukup-cukuplah kita dok sokong umno/bn ni..

undilah BEBAS! Undilah BEBAS! Undilah BEBAS dalam prk ni!

Selamat mengundi sebagai pengundi yang bijak !!

Oleh trulyyour

Pendapat Saya :
Orang yang banyak dedah keburukan orang lain sebenarnya memiliki banyak keburukan berbanding dengan orang yang kena hentam. Yang pasti dua2 ada banyak masalah. Apa salahnya kalau prk kali ni ubah selera, citarasa, menu, minat dan undi.

0 comments: